• BLACK FRIDAY SALE = 30% KORTING, code BFDEAL
  • BLACK FRIDAY SALE = 30% KORTING, code BFDEAL
  • BLACK FRIDAY SALE = 30% KORTING, code BFDEAL
Home » Garantie, Onderhoud en Klachten

Garantie en Klachten

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Vervanging van het product of een onderdeel van het product zal enkel plaatsvinden, wanneer wij het product retour ontvangen hebben, in degelijke staat.

Buiten de garantie valt:
- Breuk (tenzij het een aantoonbare productiefout is).
- Beschadiging door normale slijtage, onjuist gebruik of verkeerde behandeling.
- Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak.
- Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid

Onderhoud

Belangrijke tips voor het juiste onderhoud van en gebruiksregels voor uw sieraden:

  • Bescherm uw sieraad tegen krassen en butsen.
  • Vermijd contact tussen uw sieraad en harde oppervlakken. Doe het niet aan boven een harde vloer.
  • Doe het sieraad af voordat u gaat sporten, huishoudelijk of ander ruw werk gaat doen en wanneer u gaat slapen of douchen.
  • Vermijd het contact tussen het sieraad en chemische middelen zoals parfum, schoonmaakmiddelen en middelen gevonden in zwembaden.
  • Vermijd contact tussen uw parels en cosmetica. De mooie glans en kleur van parels kunnen worden beschadigd door contact met make-up, haarlak en parfum.
  • Maak uw sieraden niet schoon met chemische middelen en poets ze niet met een harde doek.
  • Het kan zijn dat parels en zilver verkleuren door normaal gebruik.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@charmzbydy.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.